a trecut ceva timp de când nu am mai reușit să postez pe acest blog ... imi doresc să pot împărtăși paleta de noi cunoștințe și "chestii noi" dobândite cu alții...
ar trebui să le structurez în capitole, subcapitole, titlurile și alineate, atâtea am dobandit :) ... însă iata că mi-am pierdut deprinderea de a scrie :(...
totuși cel mai recent am participat la Conferința "Învățământ centrat pe student" (8-9 decembrie) organizată de OSUT ;
speakeri și facilatori: Liliana Donath - prof FEAA, Anca Prisăcariu - vice ANOSR, Viorel Preoteasa - doctorand SNSPA, Robert Santa - membru ESU, Simona Sava - prof Fac de Psiho, Cristian Panțir - președinte OSUT.
Workshop: Condiții necesare pentru Învățământ centrat pe Student(ÎCS)
S-au adus în discuție probleme ale studentului contemporan, ale profesorului (care a rămas învechit) , ale sistemului educativ românesc cu vechile și totodată noile "bube"...și diverse opinii cu privire a ceea ce însemna ÎCS pt fiecare.
astfel: profesorii ar trebui să vină cu noi metode de predare , metode calitative, inovative, de atragere a studenților , de stârnire a atenției și să se renunțe la modul "tradițional" de predare (dictat toata ora) .
studenți vor: să învețe într-un mod interactiv, să fie provocați la discuții, să participe la teambuilding-uri, workshop-uri, debate-uri care să implice dezvoltare de "soft skills"...implementarea procesului Bologna...și menținerea studenților ca parteneri egali și activi în procesul de luare a deciziilor.
îmi doresc enorm ca actul educativ să crească calitativ, dar totuși nu știu ce înseamnă un învățământ calitativ și care sunt sancțiunile...să fie motivare de fiecare parte(student-profesor)...respect reciproc...dorința de a face lucrurile bine...
poate întrun final ne'om mai deștepta și noi-românii la minte...Doamne ajuta!
“Teoretic, practica şi teoria sunt la fel. Practic e altceva” Yogi Berra
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu